torstai 19. helmikuuta 2015

Puolueen "kaapparit"


Kun nyt olen taas monta pätkää uskonnosta kirjoittanut, ja minua kiinnostavia urheilutapahtumia on ollut toistaiseksi aika vähän, niin ajattelin taas näin vaalien alla kirjoittaa poliittisen blogin. Näin senkin uhalla, että se saa taas jonkin vakikapinallisen kapinoimaan omia ajatuksiaan vastaan.

Johan minä olen saanut tämän puolueosaston kaapparin maineen, vaikka en kyllä koskaan muista tehneeni mitään sellaista, joka olisi ollut lain, puolueen sääntöjen tai demokraattisten käytäntöjen vastaista. Jokaisen on tultava toimeen oman moraalinsa kanssa, joten eiköhän se minullekin riitä.

Tietysti voisin nyt sanoa, että taas on paikallisosasto kaapattu jo toistamiseen ja ihan minultakin salaa, vaikka vaimoni on ihan oikeasti minun vaimoni. Silti en tiennyt mitään siitä, että vanha yhdistys Kalajoen Perussuomalaiset ry lakkautettiin ja sen tilalle perustettiin Kalajoen Alueen Perussuomalaiset ry, jonka sihteeriksi oli kuulemani mukaan valittu Pirjo Keronen. Pahaa pelkään, että ei ollut Markku Pernukaan asiasta tietoinen, vaikka puheenjohtajaksi valittiin hänen vaimonsa Lek Pernu. En tiedä, onko Markku Pernu puolueen jäsen, mutta epäilen, ettei ole. Minä en ole, joten oikeinhan naiset toimivat, sillä mitäpä se meille olisi kuulunutkaan. Koko tapahtumasta kuulin jälkikäteen, samoin kun siitä, että Kalajoen ainoan laillisen yhdistyksen puheenjohtajalle oli kuitenkin soitettu perustavasta kokouksesta jo kokouksen aikana, vaikka tosiasiassa hänkään ei enää ollut puolueen jäsen. Toki tuo teko kuitenkin ihan kohtelias oli.

Kyllä minä sympatiseeraan tuota uutta yhdistystä, joka on sitoutunut noudattamaan myös puolueen sääntöjä. En kuitenkaan aio millään lailla puuttua politiikkaan, eikä minun tehtäväni ole ohjailla sen enempää vaimoni kuin Lek Pernunkaan toimintaa. Kyllä he ovat ihan itsenäisiä täyspäisiä ihmisiä, jotka osaavat päättää omista asioistaan. Leikillisesti nimitin heitä kaappareiksi tuossa otsikossa, mutta mitenkäs he mitään olisivat kaapanneet, kun lähes kaikki muut puolueen jäsenet olivat ilmoittaneet eronneensa koko puolueesta, ja luultavaa on, että lähes kaikki paikkakunnan ”persut” olivat tuossa perustavassa kokouksessa. 

 
Kyllä minä luulen, että tuo ”puhtaalta pöydältä” aloittaminen ihan oikea ratkaisu oli, sillä ei ”persujen” maine täällä Kalajoella mikään kaksinen ole ollut. Siinä nyt aluksi työkenttää tälle perustetulle yhdistykselle. Hallituksen jäseniä en tunne, mutta luulen, että näillä mainituilla naisilla on kohtuullisen hyvä maine tällä paikkakunnalla, joten se antaa hyvän pohjan toiminnalle.

Kyllä minä ”persuille” uuta nousua toivon, vaikka on olemassa asioita, joita en hyväksy. Eiköhän niitä löytyisi kaikista puolueista, jos näiden ohjelman tuntisin. Virheistä oppii, jos on oppiakseen. Timo Soini alkaa puolueen pomona olla jo hieman väljähtynyt, joten olisikohan seuraajan etsiminen puolueelle jo ajankohtainen?

Silleen siinä käy tulevissa vaaleissa, että en taida uskaltaa ”persuja” äänestää vielä näissä vaaleissa. Selvää on, että en halua ääneni menevän yhdenkään rasistin hyväksi, nyt enkä koskaan. Ehkä joskus tulevaisuudessa tämäkin tilanne on korjaantunut. Puolueeseen en koskaan usko liittyväni, vaikka toki olisi parasta välttää tuota sanontaa ”en koskaan”.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti