tiistai 22. huhtikuuta 2014

Taivaan isää aina kiitän

Tämä ei ole minun blogini, mutta se voisi olla sitä, siksi olen sen lainannut omalle sivulleni. En myöskään ole naimisissa muslimin kanssa, mutta silti pidän avioliittoani monikulttuurisena, sillä onhan vaimoni luterilainen. Jumalan ristiäisissä en ole ollut mukana, joten minulle on jokseenkin samantekevää mitä nimitystä hänestä käytämme. Olkoon Jehova, Allah tai vaikkapa Jaakoppi. Minulle on tärkeintä, että uskon hänen tarkoittavan meidän kaikkien parasta ja ohjaavan meitä pelkästään hyvään.

Olen usein sanonut, ettei uskonnolla ja politiikalla ole suurta eroa, joten sekoittelen näitä kirjoituksia keskenään aina silloin kun siltä tuntuu. 
Lukekaa ja ajatelkaa:
 

Ajattelin kirjoittaa niinkin henkilökohtaisesta asiasta kuin uskonnosta. Multa usein kysyttiin ja kysytään edelleen mitäs kun se sun mies on muslimi. Niin mitä sitten? Mä oon aina ollut kiinnostunut uskonnoista ja lukiossa rakastin uskonnontunteja, varsinkin vieraiden uskontojen kurssia. Kirjoitin myös ylppäreissä uskonnon (vaikkakin kamalassa vatsataudissa) ja mietin ja mietin edelleenkin, että lähtisin opiskelemaan uskontoa/uskontoja yliopistoon. Pienenä luin aina iltarukouksen (yleensä kaksi) ja jos en muistanut niin mulla oli huono omatunto siitä. Muistan kuinka pienenä joskus kun mulla oli kamala vatsakipu tai vastaava niin hoin päässäni, että jos mä nyt kärsin tän kivun niin ehkä se on joltain toiselta pois. Useimmiten ajattelin silloin erästä sukulaista, jolla oli paha syöpä. 


Oon aina uskonut Jumalaan. ….
Lue koko teksti tämän linkin kautta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti