lauantai 5. huhtikuuta 2014

Ajatusvarkaat

Olen facebookissa mukana, joka ei muuten ole mikään sosiaalinen media, vaikka usein kuuleekin niin väitettävän.  Ensinnäkään kyse ei ole millään tavoin sosiaalisesta kiistakentästä ja mediasta vielä vähemmän. Onpahan vaan eräänlainen ”yleisönosasto”, jossa mitä erilaisimmat ihmiset saavat julkaista omia mielipiteitään. Toiset ihan omalla nimellään ja toiset taas jonkun nimimerkin suojassa.  Siis aivan kuin muussakin yleisönosastoissa.

Miksi tuosta osallisuudestani edes mainitsin. No ihan siksi, että kun näinkin ikävästä aiheesta kirjoitan, niin aloitan sen tunnustuksella. Joissakin facebook-päivityksissä olen nimittäin käyttänyt toisten ajatuksia ja mietelauseita. En yleensä ominani, mutta onhan se ote joskus päässyt lipsumaan, enkä aina edes tiedä, onko kyseessä joltakin kuulemani ”viisaus” vai olenko sen ihan oikeasti itse keksinyt. Tahtoo tällaisella horiskolla jo tuo muisti joskus pettää.

Sen verran muistia kuitenkin olen onnistunut säilyttämään, että sen muistan, mitä itse olen kirjoittanut.  Syvää ylpeyttä tuntien olenkin rintaani röyhistellyt, kun joku merkittävänä itseään pitävä paikallispoliitikko on sanatarkasti minua siteeraten kirjoittanut kokonaisia pätkiä tekstistäni. Paitsi että ei lainannut, vaan esitti ihan ominaan. No enhän minä tällaisista asioista närkästy, vaikka toki olen huomannut, ettei kyseisen herran kirjoitustaito ihan niitä  parhaita ole. Voinhan minä edes jotenkin auttaa hänen paikallaan polkenutta poliittista uraansa. Kaikki eivät ehkä ole yhtä suvaitsevia kuin minä, sillä olen ollut huomaavinani, että en ole tässä tilanteessa ihan yksin.





Tokihan kirjoitustaito ei ole politiikassa menestymisen edellytys, mutta kyllä sen puute hieman haittaa. Tuskin tämä kaikkien alojen ammattilainen enää kovin kauan politiikassa jaksaa mukana ollakaan, sillä onhan hän jo 116 vuotias, mikäli hänen tekemisiinsä on uskominen.

Sellaistahan se elämä on. Tietysti voisin sanoa, että kyseessä on täysin mielikuvitukseni luoma henkilö, mutta jos sattuu, että joku hahmon jotenkin tunnistaa, niin minkäpä minä sille voin.  Voin vain todeta, että ehkä sellaisia sitenkin on.

Tähän loppuun vain totean, että ajatuksiani saa vapaasti lainata. En minä siitä pahastu.  Toki hyvän tavan mukaista on lähde mainita, mutta jos ette tunne lakia ettkä hyviä tapoja, niin olkoon sitten niin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti