lauantai 9. marraskuuta 2013

Ne muut kymmenet


Kyllä minä edelleen puutun tähän Kalajoen Perussuomalaiset ry:n asiaan, vaikka varmaan saisin jo olla hiljaa monen mielestä. Katson kuitenkin, että ellei se ole peräti minun velvollisuuteni, niin ainakin se on minun oikeuteni.  Piirihallitus katsoi Kalajoen Perussuomalaiset ry:n eronneeksi piiristä, kun se ei nauttinut puoluehallituksen luottamusta.  Edelleenkään emme ole saaneet virallista ilmoitusta asiasta, mutta kyllä me vähemmästäkin uskomme.  

Ihmettelemme vain suuresti, miksi juuri Kalajoen Perussuomalaiset.  Emmehän me toki piiriä tarvitse yhtään mihinkään, niin kuin ei toisetkaan paikallisyhdistykset, mutta kun se kerran on olemassa, niin pitäisi sen jotenkin oikeudenmukaisesti pyrkiä toimimaan. On turha puhua, että minä tulkitsen lakia. En minä lakia tulkitse, sillä siihen minulla ei ole oikeutta. Kyllä lain tulkinta on Suomen kaltaisessa ”oikeusvaltiossa” jätettävä tuomioistuimen tehtäväksi.

Minä olen eronnut puolueesta siksi, että olen huomannut siellä vaikuttamisen olevan vaikeaa ja mielipiteen ilmaisun rajoitettua. Olen pitänyt blogia, joka on nimenomaan minun mielipidekanavani. Täällä olen kirjoittanut mitä olen kirjoittanut, enkä juuri muualla. Valheellista tietoa en missään. Pari kertaa muistan kirjoittaneeni myös lehteen, ja silloinkin oikaistakseni minuun kohdistuneet väärät väitteet.  Lehtikirjoitukset, joiden sanotaan aiheuttaneen Kalajoen Perussuomalaiset ry:n eron, ovat kyllä lähtöisin jostain aivan muualta.

Lehdet pitävät kiinni lähdesuojastaan, mutta sen verran olen onnistunut urkkimaan, että ainakin kaksi kirjoittelijaa on Kalajoen Perussuomalaisista eronneita ihmisiä. Ja mitä sitten ? Jos nuo kirjoitukset menevät läpi lehden seulasta, niin miksi ne aiheuttavat nielemisvaikeuksia Perussuomalaisten hallitukselle.  No oikeasti ne eivät aiheutakaan, sillä suurin osa hallituksen jäsenistä ei edes tiennyt mistä on kysymys. Luottivat puoluesihteerin sanaan, joka oli luottanut järjestösihteeriin, joka oli taas jättänyt tehtävänsä kokonaan tekemättä ja omilla kirjoituksillaan hämmentänyt soppaa. 

Hyvä esimerkki totuudenvastaisista kirjoituksista oli Perussuomalainen lehdessä olleet kirjoitukset Kalajoella pidetyistä markkinoista, jotka hän aivan pokkana veti merijärvisen yhdistyksen järjestämiksi jättäen täysin mainitsematta, että tosiasiassa järjestäjä olikin Kalajoen Perussuomalaiset ry, joka salli muidenkin perussuomalaisten läsnäolon paikalla, ihan vain siksi, että julkista riitelyä haluttiin välttää. 


Minä olen eronnut Perussuomalaisista, vaikka olinkin pitkäaikaisin yhtä mittaa Puolueessa vaikuttanut kalajokinen. Muista en tiedä, mutta oletan, että joitakin muitakin on eronnut ja joitakin myös tästä syystä liittymättä jäänyt.

Se minua kuitenkin ihmetyttää, että miten ne muut kymmenet, jotka ovat tai haluaisivat olla Perussuomalaiset rp:n ja Kalajoen Perussuomalaiset ry:n jäseniä.  Uskooko piirihallitus tehneensä oikein erottaessaan nämä kymmenet muut? Tuskinpa puoluehallituskaan tiesi mitä teki, eikä puoluesihteerikään ihan puhtaita jauhoja pussissaan kanna.

Kyllä tässä kyseessä oli vain kahden sopivalla paikalla istuneen puolueen toimijan antipatiasta ja sopivasti suoritetusta manipulaatiosta.  Ehkä Ari Kerosesta ja Reijo Karjalaisesta päästiin eroon, mutta samalla menetettiin kymmeniä, ehkä satojakin puolueen kannattajia.  Ei täällä muutenkaan niitä liikaa ole ollut, ja tuskin tämän kaltaisella toiminnalla niitä lisää saadaan.  Selvää on, että kalajokiset eivät halua liittyä mihinkään kuusamolaisten perustamaan Merijärven yhdistykseen.  Kyllä Kalajoen Perussuomalaiset ry on ainoa oikea Kalajoen Perussuomalainen yhdistys ja toistaiseksi se on järjestänyt myös kaikki viimeisimmät Perussuomalaisten tori- ja messutapahtumat Kalajoella.  Anteeksi vaan, mutta näin se on mennyt ja luultavasti tulee menemäänkin.

Satoja kertoja olen sanonut. että ”totuus ei pala tulessakaan”. Kyllä Puoluesihteerin ja puolueen lehdenkin pitäisi tarkastaa lähteittensä luotettavuus. Luotto on iäksi mennyt, jos kerrankin jäät kiinni valheesta, ja siihen Perussuomalaisilla ei todellakaan ole varaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti