torstai 23. elokuuta 2018

Ihan sietämätöntä :)

Minä käytän ehkä hieman toisenlaista kieltä kuin moni muu.  Sietämättömiä ihmisiä ovat minun kielessäni ne ihmiset, joita toiset sanovat vaikkapa ”herkkähipiäisiksi”.
Sietämätön ei kuitenkaan ole sellainen ihminen jota ei siedetä, vaikka tämä termi onkin puhekieleen yleistynyt juuri sitä tarkoittamaan. Sietämätön on ihminen, jonka on vaikea sietää joitakin asioita - vaikkapa itseään koskevia kommentteja.

Puhuttakoon nyt sitten sietämättömistä tai herkkähipiäisistä, on kuitenkin niin, että asettuessaan julkisuuteen ihmisen tulee varustautua hieman tavallista paksummalla nahalla. Näin on... ihan riippumatta siitä, onko julkkis poliitikko vaiko vain joku TV:stä tuttu.

 
Tämä kirjoitus sai alkunsa siitä, kun ministeri Terho vertasi ikään kuin toisiinsa demarien puheenjohtajaa Antti Rinnettä ja TV:stä tuttua huutokauppakeisaria. Toki minäkin olisin mieleni pahoittanut, jos minua olisi Rinteeseen verrattu, mutta minähän en olekaan julkkis.

Toki huutokauppakeisarilla ja Rinteellä eroja on. Palsanmäki (siis huutokauppakeisari) seisoo yleensä sanojensa takana, kun taas Rinne lupailee mitä sylki suuhun tuo, vaikka hyvin tietää, että asia ei ole mitenkään hänen vallassaan. Se on tekijä, joka on saanut minut toivomaan, että osaisin pitää näppini erossa politiikasta. En minä tiedä, saanko pidettyä näppini erossa, kun jopa siniset eivät aina toimi minun toiveideni mukaisesti.

En usko tuon puolueen nousuun, jos se yrittää matkia perussuomalaista rasismia. On selvää, että yksikään maahanmuutonvastustaja ja rasisti ei siksi lopeta ”persujen” kannatusta. Että ilmestyy muitakin maahanmuuttovastaisia ryhmittymiä.  Uskon, että siniset nousevat järkevällä politiikalla, johon ei kuulu maahanmuuton vastustaminen. Sen verran olen ollut maahanmuuttajien ja muidenkin ihmisten kanssa tekemisissä, että olen hyvin voinut todeta, että ei maahan muutosta ole ollut mitään harmia.
Jopa vihreät ovat tuon harmittomuuden todenneet ja vastustavat pakkopalautuksia. Toki minäkin ihmettelen, miksi pitäisi lähettää täältä pois joku työssäkäyvä ihminen, vaikka hänen kielitaitonsa ei vielä ihan huippua olekaan. Joskus tämä kieli lipsuu minullakin, vaikka olen ns. akateemisesti sivistynyt.  Populistinen puolue vihreät on oppinut vetelemään oikeasta narusta, vaikka yleinen osaaminen on huonompaa kuin ”mamujen” kielitaito.

Kyllä … toistaiseksi tunnustan sinistä väriä, mutta vastustan pakkopalautuksia.  En todellakaan voi ymmärtää, miksi joku rauhallinen ihminen pitäisi lähettää minnekään.  Ei meitä karjalaisiakaan lähetetty Siperiaan, jos ei rikoksiin syyllistytty. Minun puolestani rikolliset kyllä joutaisivat ihan minne vaan, kansallisuuteen ja kansalaisuuteen katsomatta.  Samaan junaan myös suomalaiset rötösherrat.

Sillähän minä aloitin, että keskiverto julkkiksen on kestettävä tavallista enemmän sanomista. Sitten luisuin vähitellen myös muihin politiikan syöväreihin ja lopuksi näihin rötösherroihin, joista olen joskus myös kirjoittanut.  Kun en ole julkkis enkä rötösherra, niin sallittakoon tämä minulle.

En toki tiedä, vetikö Antti Rinne tuosta edes henkeensä Terhon tölväisystä, mutta kunniaksihan se vain on kierolle poliitikolle, jos verrataan ahkeraan yrittäjään. En usko, että Terho tosissaan tarkoitti sellaista.

Jos todella joskus koittaisi aika, että tästä maasta lähetettäisiin jonnekin kaikki maatamme vahingoittaneet ihmiset, niin veikkaanpa, että poliitikot täyttäisivät koko junan.  Tuskinpa joukkoon montakaan pakolaista sopisi.  Ongelma onkin siinä, että mikä maa suostuisi ottamaan vastaan nämä rötösherrat.  Brysseliin on nyt työnnetty muutama, mutta kun sielläkin on vain rajoitettu määrä paikkoja.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti