torstai 24. marraskuuta 2011

Kalajokeakin vähän

Aikuisen oikeesti minä Kalajoesta tykkään, vaikka Kallan kuvernööriksi olen itse itseni nimittänyt. Ei se titteli paljon paina. Ei paina myöskään Suomen presidentin arvonimi, joten siitä vaan. Valitkaa ihan kenet haluatte, minä ole mukana vain siksi, että pidän sitä vanhan kansan tyyliin kansalaisvelvollisuutena. Ihan jokainen ehdokas, ja satatuhatta muuta, pystyy sen pestin hoitamaan.

Mutta siitä Kalajoesta.

Paljon olen kullut kalajokisten arvostelevan niitä satsauksia, joita kaupunki on Hiekkasärkille tehnyt. Tosiasiassa olen miettinyt, että mitä ne satsaukset sitten ovat. Muualta muuttaneena en vissiin tiedä, mistä on kysymys, mutta kun näin äkkiä vaikutta siltä, että ei sinne mitään merkittäviä ole rahaa upotettu. Tontit on myyty, kunnallistekniikasta peritään vastine, ja turistipalvelut tuovat moninkertaiset tulot menoihin nähden. Jos nyt ihan pakko on jotain moittia, niin moititaan sitten vaikka tämän keskustan unohtamista. Varmasti ne miljoona turistia, jotka Särkillä vierailevat, voisivat löytää jotain myös keskustasta, jos olisi jotain löydettävää.

Ihan vaan omin, ilman kenenkään yllytystä ja valtuutusta julistankin nyt kilpailun keskustan kehittämiseksi.

Juu, palkintojakin anna, jos satun sille päälle ja tekijät ovat sen ansainneet.

Ihan oikeasti ja puolitosissamme. Ideoita voisi lähetellä vaikka sähköpostiosoitteeseen "tiedonjyva@hotmail.com". Pankaas tulemaan, mitä vaan. Ja minä voin ajatella niistä ihan mitä vaan, mutta jos jotain toteuttamiskelpoista löytyy, niin varmasti olen mukana tavalla tai toisella.
Juu, ja arvostella kyllä sopii, minunkin tekemisiä, sillä paljon olen tehnyt ja paljon tekemättä jättänyt. Ainakin sen olen elämässä oppinut, että siihen ei hääppöistä miestä tarvita, että pystyy toisen tekemisiä arvostelemaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti